interesting news

newsroom

Read the latest Press Releases, interviews, reviews and articles

Το Posidonia Web Forums Week τάραξε τα νερά

Η συζήτηση για τον τερματισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κυριάρχησε στο διαδικτυακό συνέδριο που παρακολούθησαν χιλιάδες εκπρόσωποι της ναυτιλίας. Το φλέγον ζήτημα του τερματισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα βρέθηκε στο επίκεντρο των συζητήσεων μεταξύ των εκπροσώπων της διεθνούς ναυτιλίας στο πλαίσιο του Posidonia Web Forums Week, το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 21 Οκτωβρίου έως τις 3 Νοεμβρίου 2020 μέσω πληθώρας ψηφιακών πλατφορμών.  Τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά media και διεθνείς οργανισμοί, όπως το Tradewinds, Lloyd’s List, Seatrade, Capital Link,  Newsfront/Naftiliaki και Maritime London, καθώς και Ποσειδωνιακοί εκθέτες και εκπαιδευτικοί οργανισμοί, όπως το ABS, Marine Traffic, Isalos.net και BCA College συμμετείχαν σε αυτό το πολύ πετυχημένο εγχείρημα. Και παρότι η μορφή της εκδήλωσης ήταν αυτή τη φορά διαφορετική, η συμμετοχή στη διοργάνωση ήταν τεράστια, καθώς οι πρωταγωνιστές του ναυτιλιακού κλάδου συνέρρευσαν κατά χιλιάδες στα διαδικτυακά συνέδρια, καλύπτοντας το «κενό» που άφησε στη βιομηχανία η ακύρωση της Έκθεσης Ποσειδώνια 2020 εξαιτίας της πανδημίας. Οι εγγραφές ξεπέρασαν κάθε προσδοκία και η συμμετοχή των συνέδρων στα webinars ήταν καθ’όλη την διάρκεια υψηλή και ενεργή. Για άλλη μία φορά, τα Ποσειδώνια κατάφεραν να ενώσουν τον κόσμο της διεθνούς ναυτιλίας, προκειμένου να συζητήσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος σήμερα. Κατά τη διάρκεια του Posidonia Web Forums Week πραγματοποιήθηκαν συνολικά 16 διαδικτυακές εκδηλώσεις. Μεταξύ αυτών ήταν και το Ετήσιο Σεμινάριο Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας της S&P Global Platts, αποκλειστικού χορηγού της διοργάνωσης. Στο πλαίσιο μιας σειράς εξαιρετικά επίκαιρων παρουσιάσεων, η Charlotte Bucchioni, Associate Editor EMEA της S&P Global Platts, σχολίασε ότι ο κλάδος εξακολουθεί να τηρεί στάση αναμονής για τις διευκρινίσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για το χρονοδιάγραμμα συμμόρφωσης με την υποχρέωση τερματισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Πρέπει να περιμένουμε έως το 2023 προκειμένου να έχουμε μια πιο σαφή εικόνα από τον IMO αναφορικά με τις ενέργειες συμμόρφωσης στις οποίες οφείλει να προβεί ο ναυτιλιακός κλάδος. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει δυσκολίες στον κλάδο, ο οποίος εμφανίζει το χαμηλότερο επίπεδο παραγγελιών της δεκαετίας, εξαιτίας του συνδυασμού της μειωμένης ζήτησης για αργό πετρέλαιο, λόγω των στόχων μείωσης των εκπομπών άνθρακα, και της αβεβαιότητας αναφορικά με τους κανονισμούς για τα καύσιμα». Ακριβώς σε αυτήν την αβεβαιότητα σχετικά με τους κανονισμούς για τα καύσιμα χρεώνουν οι πλοιοκτήτες την απουσία δραστηριότητας και επενδύσεων στην κατασκευή νέων πλοίων ή στην αναβάθμιση των στόλων. Σύμφωνα με τον κ. Πέτρο Παππά, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Star Bulk, το γεγονός αυτό αποτελεί τον κύριο λόγο για τη συρρίκνωση των παραγγελιών: «Το 80% της απουσίας παραγγελιών οφείλεται στην αβεβαιότητα σχετικά με τους κανονισμούς για τα καύσιμα», τόνισε μιλώντας σε πάνελ που διοργάνωσε η Lloyd’s List, και πρόσθεσε: «Το βασικό ζήτημα που θα μας κρατήσει επί ποδός για δεκαετίες στο μέλλον είναι ο τερματισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Μας αποτρέπει από την παραγγελία νέων πλοίων». Η κα Ιωάννα Προκοπίου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Star Traders, που συμμετείχε στο ίδιο πάνελ της Lloyd’s List, ανέφερε σχετικά: «Το να πετύχουμε τη μετάβαση σε μια ναυτιλία φιλική προς το περιβάλλον δεν σημαίνει ότι πρέπει να φέρουμε τα πάνω κάτω στη ναυτιλιακή δραστηριότητα όπως είναι σήμερα. Η διαδικασία αυτή πρέπει να επέλθει ομαλά. Δεν είναι δυνατόν να χτίσουμε έναν περιβαλλοντικό παράδεισο πάνω σε οικονομικά ερείπια. Οποιαδήποτε πρόταση γίνεται, οφείλει να είναι βιώσιμη. Αν χρειαζόμαστε τρισεκατομμύρια για να ανταποκριθούμε στην υποχρέωση τερματισμού των εκπομπών άνθρακα, ποιος θα τα πληρώσει; Μεγάλο μέρος του προβλήματος αφορά το κόστος». Και η ίδια συνέχισε: «Αν παραγγείλουμε ένα πλοίο σήμερα, κάνοντας υποθέσεις για τις απαιτήσεις των μελλοντικών κανονισμών, κινδυνεύουμε να βρεθούμε με ένα πλοίο παρωχημένης τεχνολογίας ήδη από το στάδιο της κατασκευής, αφού δεν υπάρχει ένα σαφές πλαίσιο όσον αφορά τους κανονισμούς και τη συμμόρφωση. Απαιτείται να εξετάσουμε το πρόβλημα συνολικά, από την εξόρυξη του καυσίμου μέχρι την καύση του». Ο κ. Παππάς συμφώνησε μαζί της: «Δεν είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε μόνοι μας. Πρώτα πρέπει τα ναυπηγεία να πραγματοποιήσουν τις αναγκαίες διαδικασίες έρευνας και ανάπτυξης, ώστε να κατασκευάζουν πλοία που θα χρησιμοποιούν το καύσιμο του μέλλοντος. Έπειτα οι εταιρίες εφοδιασμού νέων καυσίμων πρέπει να αναπτύξουν την κατάλληλη υποδομή. Και οι κυβερνήσεις πρέπει να επιχορηγήσουν την όλη προσπάθεια. Οι τράπεζες, από την πλευρά τους, οφείλουν να παρέχουν κεφάλαια και οι ναυλωτές πρέπει να υπογράψουν μακροπρόθεσμες συμβάσεις. Με αυτό τον τρόπο θα υπάρξει διασπορά του κόστους σε όλη την αλυσίδα αξίας της ναυτιλίας, και προτού οι πλοιοκτήτες μπορέσουν να επενδύσουν σε πλοία μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μέρη οφείλουν να αναλάβουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης και να παράσχουν χρηματοδότηση και κίνητρα». Ο κ. Γιώργος Πλευράκης, Διευθυντής Global Sustainability της ABS, διοργανώτριας εταιρίας της διαδικτυακής εκδήλωσης με τίτλο “Shaping Maritime’s Future Together”, εξέφρασε παρόμοιες σκέψεις σχετικά με την ανάγκη προσέγγισης του ζητήματος του τερματισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα υπό ένα καθολικό πρίσμα: «Υπάρχει απόσταση μεταξύ του επιδιωκόμενου και του προβλεπόμενου αποτελέσματος. Η ναυτιλία δεν θα πετύχει το στόχο μέχρι το 2050, παρά μόνο αν τεθεί σε εφαρμογή ένα εντατικό πρόγραμμα τερματισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό, όμως, απαιτεί ομαδική προσπάθεια. Η ναυτιλία από μόνη της δεν μπορεί να το πετύχει». Καθώς ο τερματισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα βρισκόταν επί μέρες στο επίκεντρο των συζητήσεων μεταξύ των στελεχών της ναυτιλίας στις διάφορες πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης στο πλαίσιο του καθημερινού, πλούσιου προγράμματος του Posidonia Web Forums Week, όπως ήταν αναμενόμενο ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Kitack Lim ρωτήθηκε στο πλαίσιο του Tradewinds Shipowners Forum, πότε εκτιμά ότι θα υπάρξει σαφής εικόνα για το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο. «Αφού αναπτύξουμε τον βασικό κορμό της πολιτικής μας, αλλά και των κατευθύνσεων για τον τρόπο εφαρμογής της, χρειάζεται να αναπτύξουμε ή να επικαιροποιήσουμε περισσότερες από δέκα οδηγίες, οι οποίες θα είναι έτοιμες έως τα μέσα του 2021. Στην πράξη, λοιπόν, ο κλάδος θα έχει πολύ πιο ξεκάθαρη εικόνα για τις πολιτικές που θα υιοθετηθούν στο τέλος του επόμενου έτους», δήλωσε ο κ. Kitack Lim και πρόσθεσε: «Ο ΙΜΟ αποτελείται από 107 κράτη-μέλη. Κάποια από αυτά είναι αναπτυγμένες χώρες και άλλα αναπτυσσόμενες. Κάθε κράτος αντιμετωπίζει διαφορετικές οικονομικές συνθήκες, οπότε δεν είναι εύκολο να επιτευχθεί συναίνεση μεταξύ όλων των κρατών-μελών. Ωστόσο, το σύστημα αξιολόγησης είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την αγορά για την εμπορική δραστηριότητα. Επομένως, μόλις αναπτυχθούν συγκεκριμένες οδηγίες, το σύστημα θα λειτουργήσει πολύ αποτελεσματικά. Ελπίζω ότι οι ειδικοί θα το αντιληφθούν σύντομα». Ο κ. Kitack Lim συμφωνεί ότι απαιτείται συλλογική προσέγγιση για την αντιμετώπιση του ζητήματος: «Τα εναλλακτικά καύσιμα, κοινώς οι νέοι ενεργειακοί πόροι, είναι οι πιο σημαντικοί συντελεστές για την υλοποίηση της απαλλαγής από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Πρέπει να εντατικοποιήσουμε τις πρωτοβουλίες έρευνας και ανάπτυξης στα εναλλακτικά καύσιμα. Διαθέτουμε ειδικό ταμείο για θέματα έρευνας και ανάπτυξης και στην κατεύθυνση αυτή δημόσιος και ιδιωτικός τομέας πρέπει να συνεργαστούν για να αναπτύξουν από κοινού τα καύσιμα του μέλλοντος χωρίς εκπομπές άνθρακα».   Η Έκθεση Ποσειδώνια τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας και της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών με την υποστήριξη του Δήμου Πειραιά και της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας. Αποκλειστικός Χορηγός Posidonia Web Forums Week: S&P Global Platts
interesting news

newsroom

Read the latest Press Releases, interviews, reviews and articles

Posidonia Web Forums Week Breaks The Mould

Decarbonisation debate dominates online conference series attended by thousands. The burning issue of decarbonisation was hotly debated between international maritime industry stakeholders during the Posidonia Web Forums Week held over a plethora of digital platforms from 21 October το 3 November 2020. Leading maritime media and policy organisations, such as Tradewinds, Lloyd’s List, Seatrade, Capital Link, Newsfront/Naftiliaki and Maritime London, as well as traditional Posidonia exhibitors and educational organisations, such as ABS, Marine Traffic, Isalos.net and BCA College, participated in this highly successful project. And it was shipping business as usual, albeit on a brand-new format, as the world of shipping converged online in their thousands to fill the physical void left by the cancelation of the 2020 edition of the biennial shipping exhibition due to the pandemic. Registrations exceeded expectations and attendance and active participation was high at all times during the web events. Posidonia once more managed to bring the shipping world together to debate the current challenges facing the industry.   A total of 16 online events were held during the Posidonia Web Forums Week which included the Annual European Shipping Seminar of the virtual event’s exclusive sponsor S&P Global Platts. During an agenda-setting series of presentations, Charlotte Bucchioni, Associate Editor EMEA, S&P Global Platts, asserted that the industry is standing still in anticipation of the International Maritime Organisation’s (IMO) clarifications on decarbonisation compliance issues.   She said: “We have to wait till 2023 to get a clearer picture from IMO with regards to what the shipping industry would have to do to comply. This has caused negative feedback from the industry which has an order book that is the lowest we have seen in ten years due to a combination of weaker crude demand due to carbon reduction targets and uncertainty over fuel regulations.” It is this uncertainty about fuel regulations that ship owners blame for lack of activity and investments in new builds or fleet upgrades. According to Petros Pappas, CEO of Star Bulk, this is the main reason for the dwindling order book: “Eighty percent of no ordering is due to uncertainty around the fuel situation,” he remarked during a panel discussion organised by Lloyd’s List. He added: “The main thing going forward which will keep us on our feet for decades is decarbonisation. It stops us from ordering vessels.” Ioanna Prokopiou, CEO of Star Traders, who was also a panel member at the Lloyd’s List event, said: “In order to make a transition to environmentally-friendly shipping we should not disrupt shipping in the way it is done. It needs to be a seamless process. You cannot create an environmental paradise on an economic graveyard. Every suggestion that is made needs to be viable. If we need trillions to address decarbonisation who is going to pay for all of it? A large part of it is about cost.”   And she went on: “Ordering a ship today computing to what you think future regulations demand, your ship may become obsolete while it is still being built as there is no clarity about regulations and compliance. We need to assess the problem from a holistic point of view from extraction of fuel till burning it.”   Pappas echoes her views: We cannot do it on our own. Shipyards first need to do the necessary R&D to develop vessels that will use the fuel of the future. The bunker suppliers need to create the infrastructure. Governments need to subsidise. Banks will need to finance, and charterers will have to have long-term contracts. This way the cost will be spread across the shipping value chain and before the ship owners can invest in zero emission vessels other stakeholders will have to play their own part to provide the funding and the incentives.”   Georgios Plevrakis Director Global Sustainability at ABS, the organiser of the online event titled ‘Shaping Maritime’s Future Together’, shared the same views about the need to approach decarbonisation from a universal perspective:There is a gap between ambition and what is projected to be the result. Shipping won’t make the target by 2050 unless an accelerated decarbonisation scenario takes place. This would require a team game, shipping alone won’t succeed.” And as the decarbonisation debate was for days the focal point of shipping executives across the various teleconference platforms deployed by the organisers of the diverse Posidonia Web Forums Week agenda, the IMO Secretary General Kitack Lim was asked his view during the Tradewinds Shipowners Forum on when can the industry expect to see clarity on the regulatory framework.   “Once we develop the key element of the policy and guidelines on how to implement it, we need more than ten guidelines to be developed or updated and they will be ready by the middle of 2021. So technically end of next year the industry will have a much clearer picture about the policies to be introduced,” he said. “IMO consists of 107 member states, some are developed countries others developing, each with different economic conditions between them, so it is not easy to reach consensus between all member states. But the rating system is a very powerful tool and it can be used by the market for commercial activity. So once specific guidelines are developed it will be working very effectively, and I hope experts will realise this soon,” he added.   Kitack Lim agrees on the collective approach required to address the issue: “Alternative fuel, new energy resources are the most important elements for the implementation of decarbonisation. We need to intensify R&D into alternative fuels. We have a special fund for R&D issues and the public and private sector need to work together as a team to develop the carbon free fuels of the future.”   Posidonia is organised under the auspices of the Ministry of Maritime Affairs & Insular Policy, the Hellenic Chamber of Shipping and the Union of Greek Shipowners and with the support of the Municipality of Piraeus and the Greek Shipping Co-operation Committee. Posidonia Web Forums Week exclusive sponsor: S&P Global Platts

want to get extrovert?

let's talk!